כמה מילים על יבוא מקביל

ייבוא מקביל קיים בישראל מעל עשור, ותחום זה הולך וגדל משנה לשנה. החוק המעודכן מסדיר בין היתר את נושא היבוא המקביל של רכבים וחלפים ומאפשר לרכוש דגמים של יצרנים מובילים, ובהם BMW, ג'יפ, מרצדס, טויוטה ואחרים, בהנחות משמעותיות של אלפי עד מאות אלפי שקלים.

אז איך זה מתבצע?

היבואן המקביל (שקיבל רישיון ממשרד התחבורה ועומד בקריטריונים של יבואן מקביל ) רוכש את הרכבים במחירים נמוכים בחו"ל ומוכר אותם בישראל במחיר נמוך ממחיר היבואן הרשמי. נוסף על כך רמת האבזור לרכבים בדרך כלל גבוהים מהדגמים שמביא היבואן הרשמי לישראל. פערי המחירים נובעים מהוצאות עצומות שיש ליבואן הרשמי במערך השיווק ,אולמות התצוגה, כח אדם רב, ורשת מוסכים שנותנים שרות ללקוחות. כל זאת לא נוגע ליבואן המקביל, מה שגורם לפער התיווך וההשלכות ללקוח הסופי.

ומה קורה בנוגע לאחריות רכב שנקנה ביבוא מקביל ?

כאשר רוכשים מיבואן רשמי התשובה פשוטה – היבואן בעצמו ומוסכי הרשת שלו.

אך מה קורה כאשר מדובר ביבוא מקביל? ובכן, כפי שקובע החוק, במידה ומתגלה תקלה אשר דורשת תיקון במסגרת אחריות, יוכל בעל הרכב לפנות אל מוסכי היבואן הרשמי ולטפל בתקלה, זאת מאחר והאחריות על הרכב זהה לחלוטין לאחריות אותו מקבל רוכש רכב מיבואן רשמי. ומה קורה במקרים של קריאות שירות (ריקול) ברכב? היבואן המקביל אחראי על פרסום קריאת השירות, בעוד האחריות על התיקון מוטלת על היבואן הרשמי.

והאחריות לרכב ?

ניתן לטפל ברכב בכל מוסך מורשה משרד התחבורה, וזאת בתנאי שהטיפול יעשה על-פי הוראות היצרן (על-מנת לשמור על תוקף האחריות). כך שלרוכש הרכב עומדות כמה אפשרויות: הוא יכול לטפל במוסכים המורשים של היבואן המקביל, במוסכי הרשת של היבואן הרשמי או בכל מוסך אחר ולהמשיך ליהנות מהאחריות המלאה.

ומה לגבי רישום הרכב ?

רכישת רכב חדש מיבואן מקביל ורישומו זהים לרכישה מיבואן רשמי. מדובר ברכבים חדשים לגמרי, "מהנילונים". כלומר, רוכש הרכב נרשם כבעלים הראשון (00 ברישיון), שלא כמו בעסקאות אפס קילומטר או יבוא אישי שאנו מכירים בארץ.

אז מה שנשאר לך לקוח יקר

להחליט האם אתה מעונין לרכוש את רכב חלומותיך עם רמת אבזור עשירה ומחיר מאד מאד אטרקטיבי